Nelli Kongshaug fra Røde Kors - «Kors på halsen».

Medlemsmøte 25. mars 2015

Foto: Nelli Kongshaug fra Røde Kors gav en god oversikt over aktivitetene som røde kors har med «Kors på halsen». Mobbing er et viktig tema. Foto: Telenor

Poul gav en kort orientering om Rotaryarbeid.

Atle hadde 3 minutt. Han hadde vært på Nordic Energy Summit og vektla blant annet en del tall som sjefen i Statkraft hadde referert fra NASAs side.  Is i Arktis og på land smelter. Vi har den varmeste perioden som stadig blir varmere og havnivået stiger 3 mm pr. år. Det haster å få gjort noe med Co2 utslippet som trolig er en viktig faktor.

Nelli Kongshaug fra Røde Kors gav en god oversikt over aktivitetene som røde kors har med «Kors på halsen». Mobbing er et viktig tema. Dette er stadig mer problematisk for de som mobbes fordi de aldri får fred. Sosiale medier følger med.

Telefontjenesten er anonym, den er gratis og har lav terskel for å begynne en samtale. De tar inn alle tema, i motsetning til telefonløsninger for eksempelvis rus eller spiseforstyrrelser.

Brukes av ungdom opptil 18 år. Gjennomsnittsalder er 14 år.

Det var en god og innsiktsfull presentasjon.

14 medlemmer, en gjest og foredragsholder var tilstede.

Mer på ekstern link TELENOR.NO